Nyfiken på mitt liv?

Det går framåt

Ja, ja, ja, jag vet, jag vet, jag vet… det var längesen… men jag har faktiskt annat för mig än att sitta här ;). Just den här veckan så har jag alla mina barn hemma, den ena gnälligare än den andra. Börjar tro att alla mina barn är fyra år gamla… Trots att de två stora är 9 och 11… 

Hur som helst så har jag faktiskt kommit en bit på vägen med körkortet nu. Vet inte om jag fortfarande ska säga att jag är direkt i början, för jag tycker att jag har kommit en liten bit på vägen…. Jag har klarat av mina två stora farhågor – fickparkera och starta i motlut. Det som jag bävat mest för, förutom själva grejen med att koppla och växla. Men nu är inte det så där rysligt farligt längre… Så jag som tyckte att jag var ett hopplöst fall, kanske inte var det, trots allt. Jag har även backat in mellan två bilar…känner mig så duktig när jag tänker på det, att jag faktiskt lyckats med det :D. 

Just nu så är det semestertider på trafikskolan, min trafiklärare har semester. Själv försöker jag att plugga så mycket teori som möjligt. Har Bonniers Trafikskola på datorn, där är allt busenkelt. Men när jag försöker att plugga med hjälp av frågorna som finns på nätet, där man loggar in från trafikskolan, så går det inte riktigt lika bra. Så nu ska jag försöka luska fram hur frågorna är ställda på själva provet. Jag vill mest veta hur frågorna är formulerade… så jag är inte ute efter att fuska på något vis – det lär man sig i alla fall inget av. 

//Linda

Lämna en kommentar